7.06.11 - najmłodsi w Sandomierzu

7 czerwca grupa dzieci z klas 0-IV wraz z wychowawcami wyjechała na wycieczkę do Sandomierza. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od spaceru po czworobocznym rynku na którym wznosi się ceglano-kamienny ratusz, a wokół niego liczne kamienice.

Pod kamienicami znajdują się głębokie piwnice podchodzące pod chodniki i jezdnie wydrążone w miękkim lessowym podłożu. Następnie ruszamy w kierunku Wisły,   gdzie chwilę czekamy na statek. W czasie krótkiego rejsu dowiadujemy się o historii założenia miasta Sandomierza i podziwiamy jego panoramę.

Wracamy do Starego miasta, gdzie po drodze oglądamy zamek królewski zbudowany na reliktach grodu z XII w. i słuchamy związanych z nim legend.  Dalej wędrujemy do kościoła św.Jakuba a potem wąwozem wracamy na rynek miasta przechodząc przez Furtę Dominikańską zwaną Igielnym Uchem. Schodzimy na podziemną trasę,       która znajduje się pod kamienicami kupieckimi. Piwnice mają głębokość do trzech kondygnacji, dawniej służyły jako magazyny połączonych ze sobą siecią korytarzy. Legenda głosi, że podczas jednego z najazdów tatarskich dziewczyna z Sandomierza Halina Krępianka, oferując wskazanie tajnego, podziemnego przejścia do miasta, podstępnie zaprowadziła tatarskich wojowników do lochów, skąd już nie wyszli i ona poświęciła swoje życie.
Następny punkt zwiedzania to wieża nad bramą Opatowską,     tym razem także wchodzimy po licznych schodach. Z góry podziwiamy miasto Sandomierz i okolicę.       Nadeszła chwila przenieść się w dawne czasy - w Zbrojowni – „bawimy się” w sali tortur, oglądamy dawną broń i uzbrojenie rycerzy.

Na koniec lody na rynku

i zdjęcia pamiątkowe przy studni miejskiej w kształcie kiosku osłoniętego daszkiem, która była miejscem spotkań  wymiany najświeższych plotek.

Wracając do autokaru przechodzimy pod pomnikiem Jana Pawła II, który postawiono na pamiątkę wizyty Ojca Świętego w tym mieście.

Pogoda wspaniała + dużo wrażeń = czyli UDANA WYCIECZKA

( a w autokarze śpiewy – klasa czwarta w roli głównej :) )