Adres: PSP Brzeźnica  Brzeźnica 9 Kozienice 26-900  tel: fax:(48) 624-71-22
AKTUALNOŚCI INFO dla RODZICÓW OFERTA SZKOLNA NASZE MEDIA ARCHIWUM od 2002
o szkole

1.06.2016r.  klasy I i II zwiedzają Sandomierz

"W dniu 01.06.2016r dzieci z klas I i II z PSP w Brzeźnicy postanowiły zwiedzać piękne miasto Sandomierz.Co warto zobaczyć w Sandomierzu? Oto lista atrakcji, które zwiedziliśmy:

Naszą wędrówkę rozpoczęliśmy od zwiedzania średniowiecznych murów miejskich. Później przeszliśmy do Podziemnej Trasy Turystycznej -  jest to połączony w trasę turystyczną zespół dawnych miejskich piwnic i składów, znajdujący się w Sandomierzu. Wejście do podziemi znajduje się przy Rynku, natomiast wyjście – w budynku sandomierskiego Ratusza, który jest jednym z najpiękniejszych Ratuszy w Polsce. Na parterze Ratusza mieści się dział historyczny muzeum okręgowego, na piętrze Sala Ślubów a w podziemiach Lapidarium.

Aby sprawdzić wytrzymałość naszych nóg ruszyliśmy w trasę, przeszliśmy przez ucho igielne (jedyna zachowana furta znajdująca się w systemie murów obronnych)   do wąwozu świętojakubowskiego nazywanego też Wąwozem Staromiejskim znajdującym się naprzeciwko kościoła św. Jakuba

Panoramę miasta i piękne Góry Pieprzowe, które są idealne na pieszą lub rowerową wędrówkę, my podziwialiśmy podczas rejsu statkiem po Wiśle.

Dotarliśmy później do zamku królewskiego, oglądaliśmy makietę obiektu. Mieliśmy okazję sprawdzić działanie drewnianych dyb.

Nasz szlak turystyczny przebiegał obok Katedry, Domu Długosza, Collegium Gostomianum, Pałacu Biskupiego przez Rynek do Bramy Opatowskiej, która od wielu lat uważana jest za symbol miasta. Widać z niej nie tylko panoramę Sandomierza, ale również zachwycającą błękitną wstęgę Wisły, okalającą prastare mury królewskiego grodu.

Po udanych zakupach wielu pamiątek udaliśmy się do Zbrojowni Rycerskiej, w której oglądaliśmy zgromadzone zbroje, stroje i broń rycerską.

O Sandomierzu jest również głośno za sprawą serialu TVP „Ojciec Mateusz”, który jest kręcony w tych okolicach. Nam dopisało szczęście i natknęliśmy się na ekipę filmową pracującą nad kolejnymi scenami. Nasz pobyt w Sandomierzu  zakończyliśmy jedząc smaczne lody i podziwiając urokliwe uliczki. "